do365Docs
Bouwstenen
Bouwstenen kunt u gebruiken als uw organisatie stukken standaard tekst beschikbaar wil stellen aan alle gebruikers om in te voegen in documenten. In deze tool zijn ze op een centrale plek te beheren en gebruiken (de bouwstenen staan in een Sharepoint bibliotheek of map van uw organisatie)
Dit is handig, zodat u bepaalde onderdelen maar één keer hoeft te maken en onderhouden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld:
- algemene voorwaarden
- routebeschrijving
- cv's enz.
Bouwstenen zijn gewoon Word-documenten en gedragen zich ook zo.
U heeft voor dit onderdeel geen profiel nodig.
Bouwsteen aanmaken
Ga naar bouwstenen in het menu:

Vervolgens krijgt u het volgende scherm:

Optioneel kunt u in de zoekbalk naar bouwstenen zoeken en vervolgens op de bouwsteen klikken die u wilt invoegen. Beheerders hebben de mogelijkheid om extra bouwstenen toe te voegen.
Selecteer de tekst die u wilt bewaren als bouwsteen, bijoorbeeld:

Vervolgens klikt u op <Aanmaken> in het menu.

Uw bouwsteen is nu aangemaakt.
Gemaakte bouwsteen invoegen
Als u een bouwsteen aangemaakt heeft wilt u hem natuurlijk ook kunnen gebruiken. Er van uitgaande dat u al in het menu bent zoals hier boven aangegeven.
U ziet als u een bouwsteen heeft aangemaakt minimaal dit:

Als u hem wilt invoegen dan klikt up op het blok en dan voegt Word het in op het punt waar uw cursor staat.
